BCAA

Kaj pravzaprav so BCAA, zakaj in kdaj se uporabljajo. BCCA oziroma branched-chain amino acid so skupina esencialnih aminokislin z razvejano verigo. V telesu imamo vsega 20 aminokislin, ki sestavljajo na tisoče različnih beljakovin v našem telesu. Od teh 20ih aminokislin jih je 9 esencialnih, kar pomeni, da jih telo ne more sintetizirati samo in jih je potrebno zaužiti s hrano. Od teh 9 so 3 razvejane aminokisline, ki jih najdemo v dodatku imenovanem BCAA. Te aminokisline so leucine, isoleucine in valine.

5 najpomembnejših prednosti jemanja BCAA kislin, so po mojem mnenju sledeče:
1.) Poveča mišično rast – BCAA igrajo pomembno vlogo pri izgradnji mišične mase, ampak niso
edine. Telo namreč potrebuje še ostale esencialne aminokisline za maksimalen rezultat.
2.) Zmanjšajo mišično utrujenost – Pri vsaki vadbi nastanejo na mišicah t.i. mikro poškodbe, ki se
morajo nato zaceliti. BCAA imajo v tem procesu regeneracije pomembno vlogi, posledično
tudi zmanjšajo mišično utrujenost.
3.) Zmanjšujejo mišično utrujenost med samo vadbo – BCAA zmanjšajo mišično utrujenost že
med samo vadbo, vendar pa to ne pomeni, da izboljšajo mišično zmogljivost
4.) Preprečujejo mišično razpadanje – Proteini v mišicah se konstantno razgrajujejo in nato znova
sintetizirajo. Vendar mora pri tem procesu biti pravo razmerje oziroma uravnoteženo
razmerje med razgradnjo in sintezo beljakovin. Pri tem nam pridejo BCAA zelo prav.
5.) Varujejo jetra – Raziskave so pokazale, da BCAA dejansko pripomorejo k boljšemu delovanju
jeter in celo blagodejno vplivajo na ljudi z okvaro jeter. Obstajajo tudi teorije, da naj bi BCAA
zmanjševale tveganje za raka na jetrih.

Najbolj idealen čas za jemanje BCAA je pred in po vadbi (5g-10g), nekateri se jih poslužujejo med
samo vadbo. Jaz osebno sem jih zmeraj jemal zgolj pred »cardio« treningom.